Boeken

De Stichting Tijd heeft tot nu toe 5 boeken in eigen beheer uitgegeven, een losbladige publicatie, en er is een boek bij het Nai (Nederlands Architectuur Instituut) verschenen.

Boek Jurgen JasperBoek Jurgen Jasper 10 jaar tijdgenoten

'10 jaar Tijdgenoten’ is een jubileumpublicatie met een zestal nieuwe verhalen, citaten van Le Roy en nieuw beeld van zowel de Ecokathedraal als de Kennedylaan/Europalaantuin.
De publicatie is geïnitieerd en vormgegeven door Jurgen Jasper in het kader van zijn opleiding Grafisch Ontwerpen aan de kunstacademie te Arnhem. Ook het beeld komt van zijn hand.
De opzet van dit boek is iedereen een platform te geven om zijn of haar verhaal te doen in 1000 of 2000 woorden. De eerste zes schrijvers hebben nu hun verhaal gedaan, het is nu aan de rest. Iedere volgende uitgave zal steeds aan de eerste toegevoegd worden, en het geheel zal groeien in tijd en ruimte.

U kunt op de volgende manier in het bezit komen van dit boek
  • Maak € 11,30- (10,- voor het boekje, 1,30 verzendkosten) over op giro 4358407 t.n.v. Stichting Tijdwerk, Heerenveen, o.v.v. "10 jaar tijdgenoten". U krijgt het boek dan zo snel mogelijk toegestuurd.
  • Of neem even contact op met iemand van de stichting.

"Het Technicum en de mondiale contraculturen" is het boek dat tijdens de tentoonstelling "Orde uit Chaos" in het Fries Museum is gepresenteerd op 16 maart 2008. Het Technicum Het bevat teksten van Louis le Roy ("De ontwikkeling van de ecokathedraal"), kunsthistoricus Huub Mous ("Het organisch universum. Over tijd en tegencultuur bij Louis Le Roy"), en kunstenaar Bert Dalmolen ("Kleine netwerken voor aandacht en inzicht in klimatologische ontwikkelingen"). Het is het eerste boek uit de serie van 5 waarin Le Roy uitvoerig spreekt over de Ecokathedraal in Mildam, en waarin zijn 5 stellingen zijn gepubliceerd omtrent zijn idee rond de wereldwijde 1% van het grondgebied dat vrijgewaard moet zijn van alle planologische ontwikkelingen. Het ISBN-nummer is 90-808229-5-5 (ISBN-13: 978-90-808229-5-5)

U kunt op de volgende manier in het bezit komen van dit boek
  • Maak € 39,50 en € 2,76 portokosten (totaal dus € 42,26) over op giro 4358407 t.n.v. Stichting Tijdwerk, Heerenveen, o.v.v. "Het Technicum". U krijgt het boek dan zo snel mogelijk toegestuurd.
  • Of neem even contact op met iemand van de stichting.

"Leven en werken in ruimte en tijd" is het boek dat tijdens het symposium van 31 oktober 2006 is gepresenteerd. Het bevat teksten van Louis le Roy, architekt Piet Vollaard, architekt Rob Hendriks (o.a. over de geschiedenis van deLeven en werken in ruimte en tijd Tuin van Le Roy aan de Kennedylaan en de Europalaan in Heerenveen), bouwmeester/cultuurfilosoof Wim van der Kaaden en kunstenares Tineke Schoenmaker.
Het ISBN-nummer is 90-808229-4-9 (ISBN-13: 978-90-808229-4-8)

U kunt op de volgende manier in het bezit komen van dit boek
  • Maak € 37,50 en € 2,76 portokosten (totaal dus € 40,26)over op giro 4358407 t.n.v. Stichting Tijdwerk, Heerenveen o.v.v. "leven en werken in Ruimte en Tijd" . U krijgt het boek dan zo snel mogelijk toegestuurd.
  • Of neem even contact op met iemand van de stichting.

"Jules Verne en de cybiont / Het Ecokathedrale proces" is het boek dat tijdens het symposium van 31 oktober 2005 is gepresenteerd. Het bevat een tekst van Louis le Roy waarin hij o.a. verwijst naar de boeken van Jules Verne, en het boek "de symbiotische mens" van de franse futuroloog Joël de Rosnay, waarin hij de cybiont beschrijft. Jules Verne en de CybiontDe tweede tekst in het boek is van de hand van Janos Koppandy, professor van de Universiteit van Weimar en bevriend met Le Roy. Koppandy brengt al 28 jaar bezoeken aan de ecokathedraal in Mildam, en heeft in de loop van die tijd een schitterende verzameling foto's gemaakt, waarvan een deel ook in het boek voorkomen.
Het ISBN-nummer is 90-808229-3-0

U kunt op de volgende manier in het bezit komen van dit boek
  • Maak € 29,50 en € 2,76 portokosten (totaal dus € 32,26) over op giro 4358407 t.n.v. Stichting Tijdwerk, Heerenveen, o.v.v. "Leven en werken in Ruimte en Tijd". U krijgt het boek dan zo snel mogelijk toegestuurd.
  • Of neem even contact op met iemand van de stichting.

De uitgave van dit boek werd mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van:

"Dansen tussen fundamenten" is het 2e boek dat uitgegeven is door de Stichting Tijd. Het is een boek met 5 essay's over het kathedrale werk in Mildam. De schrijvers zijn Huub Mous, Atte Bouma, Peter Brinkman, Louis le Roy en Henk Pleiter, die elk op hun eigen manier en vanuit hun eigen vakgebied beschrijven wat er indansen tussen fundamenten Mildam plaatsvindt. Het voorwoord is van Pierre Mansire, die  in 02003 een performance van de japanse butoh-danseres Moeno Wakamatsu leidde. Het boek is geïlustreerd met foto's van deze performance, en van bloemen en planten die bij de ecokathedraal groeien. Deze foto's zijn gemaakt door Peter Wouda.
Het ISBN-nummer is 90-808229-2-2

U kunt op de volgende manieren in het bezit komen van het boek
  • Maak € 29,50 en € 2,76 portokosten (totaal dus € 32,26) over op giro 4358407 t.n.v. Stichting Tijdwerk, Heerenveen, o.v.v. "Dansen tussen fundamenten". U krijgt het boek dan zo snel mogelijk toegestuurd.
  • Of neem even contact op met iemand van de stichting.

"Retourtje Mondriaan" van Louis Le Roy is het eerste boek dat door de stichting TIJD is uitgegeven. Het eerste exemplaar is op 31 oktober 02003 gepresenteerd tijdens de jaarlijkse themadag, en het bevat naast autobiografische gegevens ook een bijzondere kijk op wetenschappelijke en culturele geschiedenis, van de Barok tot de moderen tijd.retourtje mondriaan Het boek is geilustreerd met foto's van Le Roy zijn unieke glasverzameling, die aantoont dat op een relatief klein oppervlak een complexiteit kan worden opgebouwd.

Het ISBN-nummer is 90-808229-1-4

U kunt op de volgende manieren in het bezit komen van het boek:
  • Maak € 39,50 en € 2,76 portokosten (totaal dus € 42,26) over op giro 4358407 t.n.v. Stichting Tijdwerk, Heerenveen o.v.v. "Retourtje Mondriaan". U krijgt het boek dan zo snel mogelijk toegestuurd.
  • Of neem even contact op met iemand van de stichting.
Wilt u exemplaren bestellen die voor de verkoop bestemd zijn, neemt u dan even contact op met de stichting Tijd

"Natuur, cultuur, fusie" zoomt in op de twee aspecten die cruciaal zijn in het werk van ecotect Louis G. le Roy zijn werk: tijd en ruimte. De manier waarop hij omgaat met deze begrippen staat haaks op de soms snelle, efficiënte en functiegerichte aanpak van groen en natuur in geïndustrialiseerde landen. Hij pleit voor plekken in stedelijke gebieden waar planten, dieren en de mens weer natuur, cultuur, fusie tijd en ruimte krijgen. Aan de door hem in gang gezette Ecokathedraal zal daarom door anderen in ieder geval tot het jaar 03000 worden doorgebouwd.
Het zijn Le Roys ideeën achter dit project die relevant zijn voor de huidige discussie op het gebied van architectuur, stedenbouw en ruimtelijke ordening: het belang van de factor tijd in ruimtelijke processen en het werken met complexe, dynamische systemen en netwerken. Daarnaast is het boek een bron van inspiratie voor iedereen die geïnteresseerd is in ecologie, natuur, tuinen en kunst.
Citaten van Louis G. Leroy samengesteld door Esther Boukema en Guido Van Overbeek, Fotografie van Philippe Velez McIntyre, toegevoegde artikelen door Piet. Vollaard ,Hagen Rosenheinrich en Vincent van Rossem, in het engels en nederlands.