posthuis theater heerenveen tijd symposium 2018Ieder jaar houdt de Stichting Tijd een feestelijk symposium in Heerenveen, op of rond 31 oktober (de geboortedag van Louis Le Roy en tevens de oprichtingsdatum van de Stichting Tijd). Dit jaar is er een bijzondere editie van symposium, omdat Leeuwarden - Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa is in 2018. U bent van harte uitgenodigd voor het symposium dat gehouden wordt op woensdagmiddag 31 oktober in het Posthuis Theater in Heerenveen.

Minimalisme, Geluk en Gemeenschapszin

We hebben een mooi programma voor u in petto. Het thema is "Minimalisme, Geluk en Gemeenschapszin". Het gevolg van de consumptiedrift van de mens is klimaatveranderingen, watergebrek, droogte en overstromingen. We moeten minimalistisch gaan leven en leren van de natuur. Zij verspilt nauwelijks. Zij deelt en helpt. Wat kunnen we leren? Waar zitten de mooie voorbeelden die ons leiden bij het oplossen van de huidige maatschappelijke ontwikkelingen. Hoe gaan we van gebruiker van de natuur, naar samenwerken met de natuur?

Het gevarieerde programma met theater, lezingen en kunst, ziet er voorlopig als volgt uit:

13:30 – Inloop, koffie met petit fours
13.45 – Welkom door Merel Melief, hoofdredacteur Noorderbreedte
14.00 – Marjolein de Graaff laat een glimpje zien uit haar planeetreddende one-womanshow Deugzucht
14:25 – Merel Melief, introductie "Minimalisme en Gemeenschapszin"
14.35 – Spreker Jan Doevendans, een van de eerste zelfstandige (stads)ecologen van nederland

15.00 – Pauze / gelegenheid tot netwerken

15.20 – Spreker Enno Zuidema, stedebouwkundige, strateeg en inspirator
15.55 – LE ROY LEZING "Geluk" door Ad Marijs, econoom, schrijver van het boek "Sustainable Development Goals en Duurzaam Marketingmanagement"
16.45 – Korte pauze met introductie van het werk van Marijke Pieters, kunstenares – introductie kunst geïnspireerd op de ecokathedraal van Le Roy
17.00 – Rob Hendriks, architect, over het Le Roy boek waaraan hij samen met Piet Vollaard werkt, de plannen rond het atelier in Mildam en de overhandiginng van het eerste boek "Le Roy tuin 50+2" aan wethouder Jan van Veen van de gemeente Heerenveen.
17.30 – Afsluiting door dagvoorzitter

Koop nu online uw kaart(en) via de website van het Posthuis Theater voor slechts € 10,- per stuk!

koop hier uw kaart(en) >

logo posthuis theaterWij zien u graag op woensdagmiddag 31 oktober

Workshops Ecokathedraal denken en werken in 2018

Ecokathedraal workshop LF2018 Ecokathedraal gemeente heerenveen workshop

In 2018, als Leeuwarden/Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is, organiseert de Stichting TIJD in samenwerking met de Gemeente Heerenveen 9 workshops "Ecokathedraal denken en werken".

Meer informatie vindt u op www.ecokathedraal.nl.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk!

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
I agree with the Privacy policy