rob hendriks tijd symposium 2018

Architect Rob Hendriks, architect bij DAAD in Beilen en  Stadsbouwmeester in Enschede, zal op het symposium vertellen over het boek dat hij met Piet Vollaard aan het voorbereiden is over de werken van le Roy, en kort over de plannen met het atelier in de ecokathedraal in Mildam. Voorafgaand aan het TIJD-symposium van 2017 heeft een aantal leerlingen van Artez in Zwolle, gebrainstormt over mogelijke aanpassingen aan het atelier. Hendriks hield in 2016 de Le Roy-lezing.

Hedriks: "Ik ben gefascineerd door de vraag hoe de factor Tijd een stuwende rol kan spelen in het ontwerp voor een huis of een gebouw. Op verschillende ontwerpopleidingen, waaronder de Academie voor Bouwkunst in Groningen, laat ik studenten hiermee aan de slag gaan.". Op www.addaruimtelijkdenken.nl leest u meer over de invloed die het ecokathedrale denken van Louis Le Roy op het werk van Hendriks heeft gehad en wat nog steeds doorwerkt in zijn manier van werken.

Andere deelnemers aan het TIJD-symposium zijn Enno Zuidema (stedebouwkundige, Places of Hope, MVRDV), Ad Marijs (Le Roy lezing), Marijke Pieters (schilderijen), Merel Melief (dagvoorzitter), Jan Doevendans (ecoloog) en Merel Melief (kleinkunst, Deugzucht)

Ook aanwezig zijn bij het symposium op 31 oktober? Reserveer online kaarten bij het Posthuis Theater in Heerenveen of koop op de dag zelf de kaarten bij de kassa.