merel melief tijd symposium kleinVoor het jaarlijkse TIJD-Symposium van Stichting Tijd schreef Merel Melief een column die aansloot bij het thema: Minimalisme en Gemeenschapszin.

‘Wat is dertig jaar?’ vraagt filosoof Louis le Roy zich af in een portret van Fryslan Dok, om daarna resoluut te antwoorden: ‘niks!’ Op de geschiedenis van de wereld is een mensenleven een stipje. Een puntje onzichtbaar voor het blote oog. Le Roy predikt een circulaire economie avant la lettre en het minimalisme voordat influencers ermee aan de haal gingen. Zijn filosofie: de mens moet de natuur niet willen beheersen, sterker nog ze kan haar niet beheersen, want ze is zelf de natuur.

alle sprekers tijd symposium

De speciale LF2018-editie van het TIJD-symposium is achter de rug. We hebben een mooie, inspirerende middag gehad in het Posthuis Theater in Heerenveen. Lees het korte (foto)verslag van deze middag.

rob hendriks tijd symposium 2018

Architect Rob Hendriks, architect bij DAAD in Beilen en  Stadsbouwmeester in Enschede, zal op het symposium vertellen over het boek dat hij met Piet Vollaard aan het voorbereiden is over de werken van le Roy, en kort over de plannen met het atelier in de ecokathedraal in Mildam. Voorafgaand aan het TIJD-symposium van 2017 heeft een aantal leerlingen van Artez in Zwolle, gebrainstormt over mogelijke aanpassingen aan het atelier. Hendriks hield in 2016 de Le Roy-lezing.

st tijd symp18 AFFICHE 420Ook dit jaar ontwierp grafisch ontwerper Jurgen Jasper het affiche voor het TIJD-symposium. Het is het 10e affiche dat hij heeft ontworpen.
U kunt het ontwerp in PDF-formaat hier downloadenpdf. Wij stellen het zeer op prijs als u het affiche wilt afdrukken en ophangen!

enno zuidema ecokathedraal heerenveen

De sprekers van het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 stellen zich aan u voor: Stedebouwkundige Enno Zuidema (MVRDV).

Workshops Ecokathedraal denken en werken in 2018

Ecokathedraal workshop LF2018 Ecokathedraal gemeente heerenveen workshop

In 2018, als Leeuwarden/Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is, organiseert de Stichting TIJD in samenwerking met de Gemeente Heerenveen 9 workshops "Ecokathedraal denken en werken".

Meer informatie vindt u op www.ecokathedraal.nl.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk!

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
I agree with the Privacy policy