Via onze contacten hebben we te horen gekregen dat er een mooie vacature is die voortbouwt op het fundament van Louis Le Roy en gericht is op groen-participatie. Voor de hele vacature op de website van de universiteit van Leuven klik je op de link onderaan dit artikel.

Baanbrekend

PHD POSITION (FULL-TIME) 'GREEN PARTICIPATION. THE SOCIOPOLITICS OF ECOLOGICAL LANDSCAPE DESIGN'

Project

The project ‘Green Participation', financed by The Research Foundation – Flanders (FWO)  explores the possibilities and challenges of participation and collaboration in green design from both a historical and theoretical perspective (e.g. engaging with posthumanism and environmental humanities, political ecology and science and technology studies).

Het Oranjewoud Festival gaat dit jaar door en vindt plaats vanaf donderdag 19 t/m zondag 22 augustus. Het programma laat het publiek klassieke muziek horen, voelen en beleven in de prachtige entourage van Landschapspark Oranjewoud.

1624014740 innervoice vierkant 1080px

Dit jaar is ook de ecokathedraal in Mildam weer een van de locaties. Daar staat de muzikale voorstelling Inner Voice op 20 en 22 augustus (vier keer) geprogrammeerd. De voorstelling is door Cora Burggraaf speciaal voor deze plek gemaakt, en vertelt het verhaal van Elsa Diepenbrock. Over een vrouw die haar eigen stem lange tijd liet verstommen....

Cred Renato Cruz Santos PDB Inauguracao Materia Viva93

De organisatie van de Porto Design Biennale heeft foto's met ons gedeeld. Hier de ruimte waar de aandacht voor de Ecokathedraal zich manifesteert. Ze laten in Porto de filmdocumentaire van Beate Lendt zien:

Louis Le Roy - Life and work in time and space
Je kunt deze film zelf ook bekijken via Vimeo film Porto Biennale waar je deze voor 1,50 kunt huren met Engelse ondertiteling.  De Nederlandse versie van de film zonder ondertiteling kan ook teruggevonden worden in twee delen op Youtube Leven en werken in tijd en ruimte

Tromgeroffel..... vandaag opent de Porto Design Biennale 2021. U kunt uzelf afvragen.....wat heeft dit te maken met stichting Tijd?

We zijn door de curator van de Biennale, Alastair Fuad-Luke een tijdje geleden gevraagd of wij wilden bijdragen aan zijn hoofdtentoonstelling: The Museum of Vibrant Art en dan bij het onderdeel 'Materialities'.

thumb Alastair Fuad Luke esad ideaBrunoMesquita min min min

Alastair Fuad-Luke

Dat betekent dat wij de afgelopen maand een inventarisatie hebben gedaan en de curator en zijn team hebben geholpen met een mooie bijdrage over de Ecokathedraal in Mildam en het werk van Louis Le Roy.

We gaan er nog niet teveel over vertellen, maar het zal ons niet verbazen als het bouwen volgens de principes van de Ecokathedraal ook binnenkort haar weg weet te vinden in Portugal!

Klik hier om de website te bekijken van de Biennale

PDB min

Met op de stoel van Louis Le Roy:

Elmo Vermijs, architectonisch ontwerper/kunstenaar en eigenaar van Studio Elmo Vermijs. Elmo werkt op het snijvlak van kunst, ontwerp, architectuur en landschap .

elmo vermijs 1

Waarom we zo samen terecht zijn gekomen in het atelier van Louis Le Roy, brengt ons iets terug in de tijd. Elmo Vermijs stond afgelopen jaar op de agenda voor het Tijd Symposium, wat jaarlijks op 31 oktober gehouden wordt en net als zo veel evenementen is afgelast vanwege Corona.

Wij hebben in oktober ons programma bekeken en een andere vorm gekozen voor de inhoud én de tijd waarin het zich afspeelt. Er een wat langer proces van gemaakt, een heel jaar om te bomen over dat bos, Le Roy zou het tijdgrapje misschien wel waarderen. Terug naar Vermijs, we hebben gekozen voor een interview op de plek van Le Roy. Wat was eigenlijk de aanleiding van zijn deelname aan het symposium?