13 oktober: Le Roy-wandeling met Zef Hemel
De Le Roy-route van 18 km langs ecokathedralen in Heerenveen en Mildam

In het jubileumjaar 2024 gaan we de Le Roy route wandelen met maximaal 25 mensen. Deze route gaat langs de plekken waar Louis Le Roy zijn sporen heeft achtergelaten.

We beginnen bij het Posthuis Theater aan de Fok 78 in Heerenveen, gaan dan langs de boekwinkel waar Le Roy zijn eerste atelier had op zolder, en vervolgens lopen we via de Le Roy-tuin, de woning in Oranjewoud naar de ecokathedraal in Mildam waar u een eenvoudige lunch krijgt aangeboden.

Planoloog en 'wandelprofessor' Zef Hemel loopt met ons mee. Hij doorkruist al wandelend de noordelijke provincies in het kader van de Abe Bonnema leerstoel die hij bekleed.

Kosten bedragen 7,50 per persoon. U kunt zich opgeven door een mailtje te sturen naar tijdreizen@stichtingtijd.nl

We starten om 10:30 bij het Posthuis Theater aan de Fok 78 in Heerenveen. Dit is 5 minuten lopen vanaf het NS-station.

26 okt 2024;
100 jaar is niets!