workshop foto huub 200De eerste workshop "Ecokathedraal denken en werken" die plaatsvond op woensdag 21 februari 2018 is succesvol verlopen. De deelnemers hebben 's ochtends een drietal lezingen bijgewoond van Huub Mous, Oeds Westerhof en Peter Wouda, waarna een heerlijke lunch volgde.

's Middags brachten we een bezoek aan de ecokathedralen in Heerenveen-Midden (de Le Roy tuin) en Mildam.

Omdat het de eerste workshop in een reeks van 9 was, is er de nodige publiciteit geweest. De Leeuwarder Courant met het artikel 'elke plaats zijn eigen ecokathedraal', Omrop Fryslân Radio, De Moanne, De Architect en het LF2018-videojournaal Kiekes waren aanwezig en berichtten over deze dag.

Huub Mous, een van de sprekers, schreef een aantal blog-posts, waaronder Le Roy en de orde uit Chaos en Le Roy en het historicisme.

Een van de deelnemers aan de workshop, Katja Staring, heeft een mooie blog geschreven en foto's gepubliceerd op haar website Dailygreenspiration.com: de eigenaardige ecokathedraal uit Fryslân.

We hebben zin in de volgende workshop! Doet u ook mee? De eerstvolgende kans is woensdag 21 maart 2018.

Kijk voor alle data en meld u aan op www.ecokathedraal.nl

Graag tot ziens!

Oeds Westerhof (rechts) en Huub Mous
huub Mous  en oeds Westerhof LF2018 ecokathedraal