Symbiotische stad Marian Stuiver Le Roy tuin Heerenveen
Brochure "De Symbiotische Stad, een enkeltje Natuur Centraal in urbane transformaties"

Op vrijdagavond 16 juni organiseert de Le Roy tuin in Heerenveen in samenwerking met de Bibliotheek in Heerenveen een lezing  over Symbiotische steden door Marian Stuiver, hoofd van het Programma Groene Steden van de Wageningen Universiteit & Research.

Zij redigeerde vorig jaar het boek "Symbiotic cities, voices of nature in urban transformations" en als vervolg daarop schreef ze de brochure "De symbiotische stad, een enkeltje Natuur Centraal in urbane transformaties" waarin de ecokathedralen van Louis Le Roy als voorbeeld worden genoemd om een symbiotische stad te realiseren.

Ook Louis Le Roy had symbiotische (dubbel)steden voor ogen. We gaan deze avond kijken we onder symbiotische steden verstaan, en waarom we die zoude moeten bouwen. Architect Rob Hendriks vertelt over de manier waarop hij de ideeën van een symbiotische stad toepast in zijn projecten. Voorafgaand aan, en na afloop van de lezing is er de mogelijkheid om door de nabijgelegen Le Roy tuin te wandelen met bouwmeester Peter Wouda.

Meer informatie over het programma binnenkort hier te lezen.

symbiotische stad marian stuiver le roy tuin ecokathedraal heerenveen