50 jaar le roy tuin2016 is het Le Roy jaar. De Stichting TIJD viert het 50 jarig bestaan van de groenstrook aan de Europalaan en Kennedylaan met een aantal activiteiten. De eerste aktiviteit hebben we inmiddels gehad, namelijk het planten van appelbomen door de Stichting Fruit yn Fryslân. De boompjes doen het goed: de eerste appel hang inmiddels aan de boom.

• zaterdagmiddag 17 september zal het Heerenveense mannenkoor The Old Spirits een optreden verzorgen in het Le Roy theater. Er zullen gouwe ouwe liedjes ten gehore worden gebracht uit de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw, onder begeleiding van piano.
  • Zondagmiddag 2 oktober om 14:00 uur zal de fototentoonstelling over de Le Roy tuin worden geopend in Museum Heerenveen. U bent van harte welkom!
  • Zondagmiddag 17 oktober organiseert de Werkgroep Oud Heerenveen samen met de Stichting TIJD een stadswandeling door de Le Roy tuin, waar iemand van de Stichting TIJD zal vertellen over de geschiedenis van dit stadspark.
  • Op donderdag 27 oktober zal het jaarlijkse TIJD-symposium in het teken staan van de Le Roy tuin.

Al met al een mooi Le Roy jaar, waarin wij u graag ontmoeten bij 1 of meer van onze activiteiten. En wilt u nog eens nalezen hoe het allemaal precies begon, dan leest u het artikel dat Rob Hendriks heeft geschreven rond het ontstaan en de ontwikkeling van dit gebied.