Journalist Etienne Boileau bracht vorig jaar een bezoek aan de Ecokathedraal in Mildam, en schreef daar een goed artikel over.

Ecokathedraal. Foto: GJ Hoogland"In het Friese dorp Mildam ligt de Ecokathedraal van Louis Le Roy. Verscholen tussen bomen en struiken tref je langs een landweg een immens bouwwerk aan van bouwafval, dat Le Roy en zijn helpers eigenhandig hebben opgestapeld. Een ecologisch monument dat langzaamaan dor de tijd heen verder vorm krijgt. En een plek waar een subtiele balans is ontstaan tussen orde en chaos, tussen natuur en menselijke aanwezigheid. De tijd heeft er z’n werk kunnen doen." aldus Etienne Boileau in de inleiding.

U kunt het hele artikel hier op zijn website lezen. Het verscheen eerder in 2010 in het blad Beelden nr. 3, 2010.