Neem de TijdIn zijn boek "Neem de tijd", dat op 15 maart 2012 is verschenen, onderzoekt journalist Koen Haegens (o.a. Groene Amsterdammer) de wortels van onze haast-cultuur. Waarom hebben we ondanks al onze inspanningen en  tijd-management trainingen toch steeds minder het gevoel dat we de baas zijn over onze tijd? Beschikken we in de westerse wereld nog wel over onze eigen tijd?

Op de speciale website die bij dit boek is gelanceerd, kunt u een korte test doen hoe het met uw gehaastheid gesteld is.

De conclusie van Haegens is niet om vrolijk van te worden: we zijn van onze tijd beroofd. Hoe we die weer terug kunnen winnen is niet makkelijk, maar wel mogelijk.

"Geen genoegen nemend met de geijkte oplossingen, onderzoekt hij wat er met onze tijd is gebeurd. Wat is het verband tussen de tijdsdiscipline van de middeleeuwse kloosters en de 24-uurshectiek van Schiphol? Wat betekende de komst van de eerste wasmachine voor zijn grootouders op de boerderij?" aldus de website.

Ga naar de website van "Neem de Tijd"