Letters van UtrechtIn Utrecht gaat op 2 juni 2012 het project De Letters van Utrecht van start. De komende jaren ontstaat een eindeloos gedicht van het Utrechts Dichtersgilde in de stenen van de straten in het centrum van Utrecht. Eén karakter per steen, één steen per week. Iedere zaterdag houwt een steenhouwer de volgende Letter. In maanden ontstaan woorden, met de jaren zinnen.

Het concrete idee voor De Letters van Utrecht ontstond door een gesprek van Ingmar Heytze en Michael Münker uit de plannen voor een stone clock. Ook is de Long Now Foundation een inspiratiebron voor de Letter geweest, die o.a. de 10.000 jaar klok ontwikkeld.

In een korte film wordt uitgelegd wat de bedoeling is. Ook kunt u de Wiki-pagina bekijken van de website Milliongenerations.org

Lees meer op de officiele site De Letters van Utrecht.