In het Kennemer Theater in Beverwijk kunt u van Detail Ranonkel Tjarko van der Pol24 mei t/m 28 juni 2011 werk van Tjarko van der Pol zien. Van der Pol heeft zich in zijn werk o.a. laten inspireren door de Ecokathedraal. In zijn tekeningen (een combinatie van oostindische inkt en bladgoud) zijn zeer veel klokken en gebouwen te zien, waarin takken van bomen en boomwortels van goud verstrengeld raken.

De natuur speelt een belangrijke rol in zijn werk, met name hoe de natuur ons (verlaten) maatschappij weer terug kan nemen of overneemt.

Rechts ziet u een detail van de tekening "Ranonkel", dat geïnspireerd is op de roman "Ranonkel, de geschiedenis van een verzelving" van Jaques Hamelink, waarin een zeer snel groeiende ranonkel een heel huis in bezit neemt.

Meer info op de websites van Kennemerk Theater en Tjarko van der Pol.