Kennedylaan heerenveenIn het kader van het 50 jarig bestaan van de Le Roy tuin in Heerenveen zal in de maand oktober een fototentoonstelling te zien zijn in Museum Heerenveen met historische en actuele foto's van deze kilometer lange groenstrook in Heerenveen-Midden. Op zondagmiddag 2 oktober 14:00 uur bent u van harte welkom bij de opening. Bij de opening is kunsthistoricus Huub Mous, die bevriend was met Le Roy, bereid gevonden een rede te houden over het werk van Le Roy. Iris Vogt, kleindochter van Louis en Inge, zal bij de opening over haar persoonlijke herinneringen  vertellen en de opening begeleiden in aanwezigheid van haar oma, Inge Le Roy.

kennedylaan6Hebt u foto's uit de beginjaren van de tuin? Zo tussen 1966 (tijdens de aanleg) of uit de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw? Of misschien hebt u nog wel foto's van vlak vóór de aanleg, dus begin jaren 60. U kunt ze mailen naar info@stichtingtijd.nl dan kunnen wij kijken of de foto's meegenomen worden in de tentoonstelling.

De tentoonstelling wordt gehouden in de Pronkkeamer van Museum Heerenveen (het voormalige Museum Willlem van Haren)