hans achterhuis webHans Achterhuis, emeritus hoogleraar wijsbegeerte aan de Universiteit van Twente, zal op zaterdagmiddag 31 oktober 2015 tijdens het jaarlijkse TIJD-symposium in Heerenveen de Le Roy-rede houden.

Achterhuis schreef in het kader van de maand van de filosofie in 2003 het boekje "Werelden van tijd" waarin hij een verband legt tussen het globaliserings-proces van de afgelopen eeuwen en de beleving van onze levenstijd.
Momenteel werkt Achterhuis aan een boek over de duitse filosofe Hannah Arendt. In de Le Roy rede zal hij zowel putten uit "Werelden van tijd" als uit zijn nieuwe boek.
Andere boeken van hem zijn "De utopie van de vrije markt" (2010), "De kunst van het vreedzaam vechten" (2014) en "Het rijk van de schaarste" (1988). Achterhuis was de eerste "Denker des Vaderlands" van2011 to 2013.

Het volledige programma van het TIJD-symposium zal over enige tijd op de website verschijnen. Meer informatie over Hans Achterhuis vindt op zijn persoonlijke website