hap en stap arrangementEen wandeltocht met culinaire en historische elementen!

De route begint om 10:30 bij landgoed Oranjestein in Oranjewoud. In de oranjerie wordt u ontvangen met koffie én oranjekoek, een Friese lekkernij. Vervolgens maken we een rondleiding over het 19e -eeuwse landgoed waarbij de beheerder u vertelt over de geschiedenis en het wonen en werken op deze nog authentieke buitenplaats.

Daarna loopt u in een kwartier naar het nabij gelegen Golden Tulip Tjaarda waar de smaakvolle lunch ‘Wâldbreak’ voor u klaar staat.
(drankje niet inbegrepen)

Vanaf Tjaarda loopt u in 30 minuten naar de Ecokathedraal in Mildam.
Een plek waar u verrast wordt door het bijzondere samenspel van mens, dier en natuur. U krijgt daar uitleg van een bevlogen gids die u vertelt over het gedachtengoed van oprichter Louis Le Roy. Vrijwilligers werken nog wekelijks aan dit unieke bouwsel in de natuur!

Hierna wandelt u door het bos terug naar de oranjerie van landgoed Oranjestein waar u wordt verwend met een glas wijn en kaasplankje met riperkrite kaas en eigen hertenworst. De dag eindigt circa 16:30.
Deze wandeltocht door bos en langs buitenplaatsen mét heerlijk eten, voor een prachtprijs van € 42,50 per persoon, bij opgave van min.20 personen.
Wanneer u met een kleiner gezelschap bent mail dan gerust naar williahomans@gmail.com

Optioneel:  fietshuur via Golden Tulip Tjaarda of een huifkar Geele Bosch.

U kunt deze dag perfect afsluiten met een diner in Golden Tulip Tjaarda of Restaurant de Koningshof of een diner in de oranjerie van het landgoed!

De wandeltocht wordt op de volgende dagen georganiseerd

• 16 juni (Vaderdag)
  • 28 juli