Kathedralen bouwen doen we allemaal, al hebben we dat niet zo in de gaten. Elke organisatie is bijvoorbeeld ook te bekijken als een kathedraal, waar alle medewerkers aan meebouwen.  Cees Hoogendijk van Huisacademies heeft dit begrepen, en gebruikt de Sagrada Familia van Gaudi en de Ecokathedraal van Louis Le Roy als metaforen voor (lerende) organisaties.

Op maandag 11 april 2011 s bij Seats2meet in Utrecht de Sagrada-zaal geopend. Op de foto is een van de 2 informatie-borden te zien die in de Society 3.0 vleugel permanent tentoongesteld zijn. (foto: Punkmedia.nl)

Sagrada-zaal Ecokathedraal seats2meet Utrecht

Posters Ecokathedraal, huisacademies en Sagrada Familia

Vanaf april 2011 kent Meeting Plaza Utrecht een Society 3.0 vleugel met onder ander twee vergaderzalen genaamd Sagrada Familia | Co-creation respectievelijk Sagrada Familia | Constructionism. De wanden van beide zalen zijn verrijkt met een permanente expositie geïnspireerd door de overeenkomsten tussen de Sagrada Familia, de Ecokathedraal van Louis Le Roy en de Huisacademie.
De posters zijn natuurlijk het mooist in het echt, maar om een indruk te krijgen zijn hieronder de PDF-versies te bekijken:

Poster 1: Eenvoudige vormen zijn niet menselijk
Poster 2: De mens als maat van alle dingen