Stichting OaseIn 1996 is in een aantal nummers van het tijdschrift Oase, een uitgave van de Stichting Oase, een interview gepubliceerd dat Ben Veld had met Louis Le Roy over zijn Ecokathedraal. Stichting Oase is "een beweging voor vrienden van natuurrijke tuinen, parken en plantsoenen in Nederland en Vlaanderen, actief op de raakvlakken van natuur-tuin-cultuur-kunst, op velerlei schalen en locaties, haast altijd gedreven, soms  groots, maar liefst wel kleinschalig en zeker binnen de menselijke maat."

In het huidige nummer is een In Memoriam verschenen over Le Roy. In het december nummer komen hoveniers, kunstenaars en Oase-lezers aan het woord die zich hebben laten inspireren door hem.

U kunt de interviews downloaden: Deel 1, deel 2 en deel 3. Ook verscheen er een artikel over het Le Roy project in de Groningse wijk Lewenborg.