Leerlingen OSG sevenwolden werkweek Le Roy thuinAls afsluiting van het schooljaar hadden leerlingen van de 3e klas van het OSG Sevenwolden in Heerenveen een werkweek. Ze konden zich inschrijven voor verschillende werkzaamheden, waaronder een excursie en meewerken aan de Le Roy tuin in Heerenveen-Midden. 15 leerlingen kozen hiervoor. Na een rondleiding door de kilometer lange groenstrook met uitleg over de achterliggende filosofie van dit stadspark, staken ze de handen uit de mouwen en werkten mee om de paden beter begaanbaar te maken en overhangende takken te snoeien.

Op de foto de leerlingen die even een pauze nemen in het middelste gedeelte van de tuin. Scheppen, schoffels en snoeischaren even niet gebruiken, maar uitrusten. Een leerzame middag, zeker voor herhaling vatbaar. Het was de 2e keer dat het OSG Sevenwolden en de Stichting TIJD op deze manier samenwerkten. Vorige jaar was er ook een groep leerlingen in de werkweek actief in de Le Roy tuin.