Bureau EuropaOp donderdag 21 maart geeft Piet Vollaard, directeur van architectuurwebsite Archined, een lezing over de Louis Le Roy, een van de belangrijkste propagandisten van de 'Wilde Tuin’ beweging. De lezing wordt gehouden bij Bureau Europa, Boschstraat 9 in Maastricht. Met deze lezing wordt het nieuwe seizoen van het Sphinxpark geopend.

SphinxparkHet Sphinxpark is een tijdelijk park op het voormalige fabrieksterrein van de Koninklijke Sphinx, de fabrikant van toiletten en ligbaden.

Debra Solomon en Mariska van den Berg, respectievelijk oprichter en projectcoördinator van Urbaniahoeve, treden als respondent op tijdens de lezing. Debra Solomon realiseert samen met leerlingen van United World College Maastricht een project in het Sphinxpark

Meer informatie over de lezing vindt u op de website van Bureau Europa of ga naar Landschap in Perspectief voor informatie over het Sphinxpark.