Le ROy tuin open monumentendagDe Le Roy tuin in Heerenveen, sinds een aantal jaren op de monumentenlijst, is opgenomen in het programma van de Open Monumentendag.  Er zullen op zaterdag 12 september rondleidingen gegeven worden door vrijwilligers van de Stichting TIJD die regelmatig in de tuin aan het werk zijn. Om 13:00 uur geeft Siebe Homminga de rondleiding en om 15:00 uur zal Peter Wouda u rondleiden. U vindt de kilometer lange tuin aan de Europalaan en de Pres. Kennedylaan.

In totaal zijn er meer dan vierduizend monumenten opengesteld in Nederland, waarvan 15 in de gemeente Heerenveen. Als u meer monumenten wilt bezoeken, dan kunt u de Le Roy tuin mooi 'meepikken' en van de natuur genieten.
Meer informatie is te vinden op de website van de Open Monumentendag.