De openingsvoorstelling in het Le Roy theater aan de Pres. Kennedylaan in Heerenveen op zaterdag 19 september is succesvol verlopen. Danstheatergezelschap Vayu uit Leeuwarden heeft het stuk "Geld geldt" uitgevoerd, dat speciaal voor deze gelegenheid en locatie was geschreven. De opening werd verricht door wethouder van Cultuur en Openbare ruimte van de gemeente Heerenveen Hans Broekhuizen.
Ongeveer 150 mensen zagen de voorstellingen, verdeeld over de middag en de avond. Waar 's middags de zon de danseressen in het licht zette, was er 's avonds gezorgd voor elektrische verlichting wat de plek weer een bijzondere sfeer gaf.

Een deel van de bezoekers had een eigen stoeltje meegenomen op verzoek van de organisatie, omdat het theater nog steeds in aanbouw is. De komende jaren zal er nog op de plek gebouwd worden, zodat nog meer mensen een zitplek kunnen vinden.
Groepen die het locatietheater willen gebruiken voor een uitvoering kunnen contact opnemen met de Stichting TIJD. Het hele jaar door is de plek geopend en kan er gebruik van gemaakt worden.

openingsvoorstelling Le Roy theater

Ik ga akkoord met de Privacy beleid