festival oranjewoudOok in 2015 zal een deel van de inmiddels al weer 4e editie van het Oranjewoud Festival zich afspelen in de Ecokathedraal, met als titel "Wanderings 1". Naast de excursie met uitleg over de Ecoathedraal, zal er dit jaar ook muziek te horen zijn! Maar liefst een kleine 30 koperblazers van Soli Brass uit Leeuwarden zullen een toepasselijk muziekstuk ten gehoren brengen: "In C" van Terry Riley uit 1964.

Terry RileyTerry Riley (1934) is een Amerikaanse componist die geschaard wordt onder de stroming van minimal music.
Zijn 'In C' leent zich uitstekend voor een uitvoering in de Ecokathedraal, omdat het gekenmerkt wordt door een hoge mate van improvisatie. Geen enkele uitvoering is gelijk, en de deelnemende musici hebben stuk voor stuk een eigen inbreng. Elke uitvoering is hierdoor uniek, en voor de toehoorder bijzonder.

Meer informatie over het programma vindt u op de website van het Oranjewoud Festival. Tickets kunt hier bestellen.