Julian Raxworthy PhDAustralier Julian Raxworthy heeft aan de Universiteit van Queensland zijn PhD behaald. Onderwerp van zijn onderzoek was 'Novelty in the Entropic Landscape: Landscape architecture, gardening and change'.  In 2007 bezocht hij voor langere tijd Heerenveen en Mildam, waar hij werkte aan de Ecokathedraal en de Le Roy tuin in Heerenveen, omdat het 1 van de 3 wereldwijde onderzoeksprojecten waren die hij bestudeerde voor zijn PhD. Ook sprak hij uitvoerig met Le Roy, zoals op de foto hiernaast te zien is.

De Stichting TIJD feliciteert Raxworthy met de zeer uitvoerige studie, en het behalen van zijn PhD. De aanleiding om naar Mildam te komen was het boek "Natuur, cultuur, fusie" van het NaI in Rotterdam, dat hij in een 2e hands boekwinkel had gekocht. Zijn fascinatie voor de Ecokathedraal is sindsdien alleen maar gegroeid.

Hij werkte gJulian Raxworthy tekening Ecokathedraaledurende een aantal weken mee, zowel in de Ecokathedraal met de groep van 7 bouwers, als in de Le Roy tuin in Heerenveen Midden. Daar maakte ook zeer gedetailleerde tekeningen van de bouwwerken, waarvan hier een voorbeeld te zien is. Ook legde hij het hele proces vast in foto's en films.

U kunt de complete studie downloaden op de website van Julian Raxworthy.

Ik ga akkoord met de Privacy beleid