In haar master-scriptie "Plantsoenrevolutie, complexiteit en zelforganisatie in de openbaar groen projecten van Louis G. Le Roy" onderzoekt Anna van Gerve de invloed van het werk van Louis Le Roy op het groen in de openbare ruimte in de jaren 70 van de vorige eeuw. Van Gerve studeert aan de Universiteit van Amsterdam, en wil graag promoveren op dit onderwerp, maar wil het dan wel breder trekken.

De studie begint met een citaat van Le Roy: "Nu keiharde hoekige steden het landschap binnendringen moet de natuur iets terug doen. Met een soort jungletactiek zou de natuur zich in de steden moeten voortwoekeren en zorgen voor kathedralen van bomen, struiken en planten.’ Dit geeft kernachtig weer hoe Le Roy de natuur weer een plek wilde geven in de verstedelijkte landschappen.

Mocht u geinteresseerd zijn in de scriptie, dan kunt u contact opnemen met de Stichting Tijd via info@stichtingtijd.nl