Studenten Koninklijke Academie Den HaagEen groepen van 8 studenten van de Koninklijke Academie en Conservatorium in Den Haag werkten sinds dinsdag 20 maart 2013 onder begeleiding van hun docent Michiel Pijpe gedurende 3 dagen in de Ecokathedraal in Mildam. Ze volgen de studierichting ArtSciense, en ondervinden in Mildam hoe het is om onderdeel te zijn van een proces dat altijd doorgaat: stapelen van stenen en samenwerken met natuurlijke processen. Het idee is om het bezoek aan de Ecokathedraal te herhalen, zodat een leerproces op gang kan komen rond het Ecokathedrale werken en denken.

De studierichting ArtSciense is een interdisciplinaire studie, waarbij gekeken wordt naar recente, innovatieve ontwikkelingen op het gebied van kunst, techniek en ontwikkelingen in de samenleving. Daarbij wordt niet alleen gekeken in het domein van kunst, maar ook in de samenleving als geheel.