thumb IMG 20210514 163321ECOKATHEDRAAL - MILDAM

IT'S ABOUT TIME!

Het is gelukkig weer mogelijk, na 3 jaar zullen we op maandag 31 oktober weer ons jaarlijks terugkerende symposium houden. Dit jaar sluiten we aan bij het thema van het IABR (Internationale Architectuur Biënnale Rotterdam): It's about time!

Niet alleen heeft de filosofie van Le Roy een duidelijke relatie met de tijd, er zijn meer paralellen met het thema van het IABR.

Onder andere, daar waar in 1972 de Club van Rome hun rapport 'Grenzen aan de groei' presenteerden, kreeg Le Roy een onderscheiding door het Prins Bernhard Cultuurfonds voor een mogelijk vernieuwende doorbraak in de ecologie, waarbij de nadruk ligt op een vrije landschapsarchitectuur die zich als gevarieerde contrawereld bij de steden kan aanpassen.

Hoe verhoudt de visie die hij door de jaren heen ontwikkelde zich met de thema's van nu, en over 50 jaar? Op deze middag kijken we door de jaren heen en zullen vanuit verschillende invalshoeken horen hoe zijn filosofie, projecten en experimenten aansluiten in deze tijd:

Grenzen aan de groei, IT'S ABOUT TIME!

Programma:

• 13:00. ontvangst
  • 13:30  opening door dagvoorzitter Rob Hendriks
  • 13:40  intro voorzitter Stichting TIJD Heilien Tonckens
  • 13:55  voorstellen nieuwe bestuursleden Hans van der Lans, Bert Looper en Govert Geldof
  • 14:05  intro Peter Veenstra ivm IABR ‘It’s about time!’
  • 14:15  le Roy-lezing "Groene participatie: nieuwe perspectieven op Louis Le Roy " door Bruno Notteboom.
  • 15:00  korte pauze
  • 15:10  presentatie onderzoekswebsite le Roy en boek ‘Brieven uit Cergy Pontoise en enige andere steden’ door Piet Vollaard en Rob Hendriks
  • 15:55  aanbieding eerste exemplaar boek aan Henriëtte le Roy
  • 16:00  einde programma, drankjes en boekverkoop
  • 17:00  zaalsluiting

Aanmelden en locatie:

Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar info@stichtingtijd.nl of door je aanwezigheid kenbaar te maken in het event op onze Facebook pagina over ons symposium.

Locatie: Hof van de Koning, Prinsenweg 1 in Heerenveen. Vrij parkeren.

Toegangsprijs: Donatie naar eigen inzicht.