Fase 2 KennedylaanHet amsterdams architectenbureau Guido van Overbeek Architecten heeft een studie gedaan naar de mogelijkheid van een volgende fase van de Le Roy tuin aan de Kennedylaan en Europalaan in Heerenveen Midden. Le Roy wordt daarin uitvoerig geciteerd, o.a. als volgt: "Ik ga uit van de stad als een gegeven, dat zich met de creatieve potentie van de totale bevolking naar een volgend niveau van een complexere werkelijkheid ontwikkelt. Stad en landschap vormen voor mij op die plaats één geheel. Het huidige stadslandschap bevindt zich nog op een veel te laag niveau van ontwikkeling."

In de inleiding wordt uitgelegd hoe de studie is opgezet: "Het begin van deze studie is de ecokathedraal van Louis Le Roy in de middenberm van de Europa-, President Kennedylaan geweest. Dat heeft me er toe geïnspireerd om deze voorstellen te maken die weer bedoeld zijn om bewoners
en gemeente te inspireren. Ik heb geprobeerd me voor te stellen hoe ’t zou zijn als de principes van de ecokathedraal, wat ruimer geïnterpreteerd dan “volgens de natuurwetten”, als een olievlek over de flanken van de middenberm worden uitgebreid. "

U kunt de hele publicatie hieronder bekijken: