Aankomende activiteiten

Georganiseerd door Stichting Tijd

Hagenpreken

Hagenpreken Mildam

In de zomerperiode van 2024, het jaar waarin we vieren dat Louis Le Roy 100 jaar geleden geboren is, organiseert Stichting Tijd hagenpreken te Mildam. Deze bieden de contramal van welig tierend populisme in een tijd waarin 2050 wordt bestempeld als lange termijn. Voor ons is duizend jaar lange termijn. We hebben behoefte aan verhalen waarin het kathedralisch denken vorm krijgt en op schurende wijze wordt getoond dat we nu reeds gelukkiger kunnen zijn als we ernstig rekening houden met de generaties die na ons planeet Aarde gaan bewonen.

De hagenpreken vangen alle aan op zondagochtend om 10 uur. De toegang is gratis. De locatie is de Ecokathedraal te Mildam. Iedereen kan een eigen stoeltje of kussen meenemen en een paraplu voor als het licht regent. Bij noodweer blazen we het af. Houd er ook rekening mee dat er geen toiletten aanwezig zijn. Graag in het dorp parkeren. Wij rekenen op uw kritische inbreng. De volgende twee hagenpreken staan als eerste op het programma:

7 juli 10 uur: Govert Geldof: “Versterk het vakmanschap”

Govert Geldof is civiel ingenieur, houdt zich ruim dertig jaar bezig met complexiteit en is bestuurslid van Stichting Tijd. Hij gaat de dialoog met u aan over kennis. De meest essentiële vorm van kennis is ervaringskennis, door Vlamingen geduid als stille kennis. Dit is ongrijpbare kennis die we opbouwen door te leven, door te ervaren. In de uithoeken blijft deze vorm van kennis immer onbereikbaar voor artificiële intelligentie. Ervaringskennis legt een basis voor vakmanschap. Mensen ervaren geluk als ze de ruimte krijgen vakman of vakvrouw te zijn. Maar in de huidige tijd staat dit sterk onder druk.

Locatie Ecokathedraal Mildam

02 jul 2024;