• Leerlingen Nordwin College Le Roy tuin

Leerlingen van het Nordwin College tijdens praktijkles

Ecokathedraal LF2018 Heerenveen Stichting TIJD workshop

U kunt zich vanaf nu inschrijven voor één of meer van de negen workshops Ecokathedraal denken en werken die de Stichting TIJD in 2018, het jaar dat Leeuwarden Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is.

Stichting TIJD Ecokathedraal #LF2018 Culturele HoofdstadIn 2018 is Leeuwarden / Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa, met "iepen mienskip" als centraal thema. De Stichting TIJD, die de 'mienskips-projecten' de Ecokathedraal in Mildam en Heerenveen-Midden (beter bekend als de Le Roy tuin), heeft voor dit bijzondere jaar een aantal plannen gemaakt om deze projecten onder de aandacht te brengen.

Keunstwurk Drsign over Smart Villages en EckathedraalOnder de titel  "Smart Villages, toekomst creatieve industrie in noorden"  organiseerde Keunstwurk op woensdag 28 juni 2017 een symposium in MFA It Merklân in Rottevalle. Sprekers waren o.a. Rob Hendriks van architectenbureau DAAD, kustenares Claudy Jongstra en Oeds Westerhof namens Leeuwarden / Fryslân Culturele Hoofdstad 2018.

Ronald van de Hoff Le Roy lezing 2017 Stichting TIJD

Het jaarlijkse TIJD-symposium zal dit jaar plaatsvinden op dinsdag 31 oktober 2017, de geboortedag van Louis Le Roy en de oprichtingsdatum van de Stichting TIJD. De Le Roy lezing zal gehouden worden door Ronald van den Hoff, schrijver van het boek Society 3.0 en het Seats2meet concept met tientallen creatieve werkplekken in Nederland.

Louis G. .Le Roy 1924 - 2102

Louis G. Le Roy
31 oktober 1924 - 15 juli 2012

(c)foto: Sake Elzinga

Oranjewoud Festival in Ecokathedraal MildamZondag 4 juni 2017was de Ecokathedraal onderdeel van het Festival Oranjewoud. Met muziek van o.a. John Cage en de Ursonate van Kurt Schwitters werden bezoekers getrakteerd op een oor- en oogstrelend geheel.

Autobiografie van Louis Le Roy, retourtje MondriaanHet is dit jaar precies 100 jaar geleden dat in Leiden de kunstbeweging De Stijl werd opgericht. Le Roy, die kunstacademie in Den Haag heeft gedaan en een groot kenner van de kunstgeschiedenis was, vroeg zich af wat er ná de abstracte kunst zou komen, en beschreef dit in zijn autobiografie "Retourtje Mondriaan".

Kwajr treed op in Le Roy gebied LewenborgHet gemengde zangkoor Kwajr uit Groningen trad op in het Le Roy gebied in de Groningse wijk Lewenborg. Er kwamen 50 personen op af, jong en oud, die geweldig genoten van de zang en de mysterieuze sfeer tijdens de speurtocht.

Start Berlijnplein Utrecht met Le Roy tuinMet een schone lei wordt hier zaterdag 1 juli begonnen met de aanleg van het Berlijnplein in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn. Een deel wordt op initiatief van Gewildgroei gebruikt voor de aanleg van een Le Roy tuin.

Wildpluk workshop Groene Avonturen in Le Roy tuin

In de Le Roy tuin in Heerenveen heeft Marin van Groene Avonturen 2 wildpluk wandelingen georganiseerd. Op zondagmiddag 18 en 25 juni is ze met een groep belangstellenden op zoek gegaan naar eetbare planten.

DHervormde Kerk Le Roy tuine Werkgroep Oud Heerenveen organiseert donderdagavond 8 juni 2017 een rondleiding door Heerenveen-Midden. Daarbij wordt ook de Le Roy tuin aangedaan.

Stadsnatuur maken: ecokathedralenIn het nieuwe boek "Stadsnatuur maken / making urban nature" dat eind mei 2017 door uitgeverij NAi 010 is uitgegeven, wordt ruim aandacht besteed aan de Ecokathedralen van Louis Le Roy.

Leeuwarden Friesland Cluturele Hoofdstad 2018 EcokathedraalIn 2018 is Leeuwarden en Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa (LF2018). De voorbereidingen hiervoor zijn al in volle gang. Een van de ideeën is om de mensen die naar Fryslân komen een lijst aan te bieden met 100 locaties die je gezien moét hebben. De Ecokathedraal staat ook op de lijst, waar de stichting TIJD het natuurlijk helemaal mee eens is.