• Leerlingen Nordwin College Le Roy tuin

Leerlingen van het Nordwin College tijdens praktijkles

Nordwin College Oranjewoud Festival TIJDgenootOnlangs zijn het Nordwin College Heerenveen en het Oranjewoud Festival TIJDgenoot / vriend van de Stichting TIJD geworden. Met een jaarlijkse donatie steunen zijn ons in het verwezenlijken van onze doelen.

Rondelding Ecokathedraal IVNOp zondag 19 november 2017 bent u van harte welkom bij de rondleiding die het IVN en de Stichting TIJD organiseren in de Ecokathedraal in Mildam. De rondleiding begint om 11:00 uur.

Verslag TIJD-symposium 2017 in Museum HeerenveenVoor degene die niet aanwezig konden zijn op het TIJD-symposium van dinsdag 31 oktober 2017, of voor degene die er wel was maar de presentaties nog een keer rustig wil bekijken: het verslag van deze dag staat vindt u hier op onze website.

Joke Hermsen Le Roy lezing EcokathedraalIn de aanloop naar 2018, het jaar dat Leeuwarden-Friesland zich Culturele Hoofdstad van Europa mag noemen, wordt er volop gewerkt aan alle evenementen die gehouden worden. Juist dan is het goed om zo nu en dan gas terug te nemen en niets te doen. Hiervoor pleit Joke Hermsen, schrijfster van het boek "Stil de tijd" en op het TIJD-symposium van 2012 de Le Roy lezing heeft gehouden (zie foto).

Ecokathedraal LF2018 Heerenveen Stichting TIJD workshop

U kunt zich vanaf nu inschrijven voor één of meer van de negen workshops Ecokathedraal denken en werken die de Stichting TIJD in 2018, het jaar dat Leeuwarden Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is.

Stichting TIJD Ecokathedraal #LF2018 Culturele HoofdstadIn 2018 is Leeuwarden / Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa, met "iepen mienskip" als centraal thema. De Stichting TIJD, die de 'mienskips-projecten' de Ecokathedraal in Mildam en Heerenveen-Midden (beter bekend als de Le Roy tuin), heeft voor dit bijzondere jaar een aantal plannen gemaakt om deze projecten onder de aandacht te brengen.

Keunstwurk Drsign over Smart Villages en EckathedraalOnder de titel  "Smart Villages, toekomst creatieve industrie in noorden"  organiseerde Keunstwurk op woensdag 28 juni 2017 een symposium in MFA It Merklân in Rottevalle. Sprekers waren o.a. Rob Hendriks van architectenbureau DAAD, kustenares Claudy Jongstra en Oeds Westerhof namens Leeuwarden / Fryslân Culturele Hoofdstad 2018.

Ronald van de Hoff Le Roy lezing 2017 Stichting TIJD

Het jaarlijkse TIJD-symposium zal dit jaar plaatsvinden op dinsdag 31 oktober 2017, de geboortedag van Louis Le Roy en de oprichtingsdatum van de Stichting TIJD. De Le Roy lezing zal gehouden worden door Ronald van den Hoff, schrijver van het boek Society 3.0 en het Seats2meet concept met tientallen creatieve werkplekken in Nederland.

Louis G. .Le Roy 1924 - 2102

Louis G. Le Roy
31 oktober 1924 - 15 juli 2012

(c)foto: Sake Elzinga

Oranjewoud Festival in Ecokathedraal MildamZondag 4 juni 2017was de Ecokathedraal onderdeel van het Festival Oranjewoud. Met muziek van o.a. John Cage en de Ursonate van Kurt Schwitters werden bezoekers getrakteerd op een oor- en oogstrelend geheel.

Autobiografie van Louis Le Roy, retourtje MondriaanHet is dit jaar precies 100 jaar geleden dat in Leiden de kunstbeweging De Stijl werd opgericht. Le Roy, die kunstacademie in Den Haag heeft gedaan en een groot kenner van de kunstgeschiedenis was, vroeg zich af wat er ná de abstracte kunst zou komen, en beschreef dit in zijn autobiografie "Retourtje Mondriaan".

Kwajr treed op in Le Roy gebied LewenborgHet gemengde zangkoor Kwajr uit Groningen trad op in het Le Roy gebied in de Groningse wijk Lewenborg. Er kwamen 50 personen op af, jong en oud, die geweldig genoten van de zang en de mysterieuze sfeer tijdens de speurtocht.

Start Berlijnplein Utrecht met Le Roy tuinMet een schone lei wordt hier zaterdag 1 juli begonnen met de aanleg van het Berlijnplein in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn. Een deel wordt op initiatief van Gewildgroei gebruikt voor de aanleg van een Le Roy tuin.

Workshops Ecokathedraal denken en werken in 2018

Ecokathedraal workshop LF2018 Ecokathedraal gemeente heerenveen workshop

In 2018, als Leeuwarden/Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is, organiseert de Stichting TIJD in samenwerking met de Gemeente Heerenveen 9 workshops "Ecokthedraal denken en werken".

Meer informatie vindt u op www.ecokathedraal.nl.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk!