Aankomende activiteiten

Thema-avond 'Zorg voor later!' in bibliotheek Heerenveen
Donderdag, 08 Februari 2024, 19:30 - 21:00

Graag nodigen we u uit voor de lezing Zorg voor Later, waarmee ons jubileumjaar "100 jaar Louis Le Roy (1924-2012)" van start gaat. Het is de eerste lezing in een reeks van vier, getiteld Tijdreizen. De reeks is onderdeel van een uitgebreider programma van activiteiten waarover u later meer op onze site kunt lezen.

Lezingenreeks Tijdreizen

De grote maatschappelijke vraagstukken van deze tijd vragen een blik verder in de tijd dan het eerstkomende politieke akkoord. Daarom organiseren Bibliotheken Mar en Fean en Stichting TIJD in 2024 de lezingenreeks ‘Tijdreizen in Bibliotheek Heerenveen’. Donderdagavond 8 februari komt het thema zorg & gezondheid aan bod. Tijdens deze avond praten we met elkaar over goede en toegankelijke zorg, nu en straks (2050 en verder).

Zorg voor later

We worden steeds ouder en ook nog eens in goede gezondheid. Goed nieuws, zou je zeggen. Er is echter een keerzijde. De komende jaren stijgt de vraag naar zorg, terwijl het tekort aan professionals en mantelzorgers alleen maar groter wordt. Het is daarom belangrijk om na te denken wat goede zorg inhoudt, en of we dat op een andere manier kunnen leveren dan nu. Hoe creëren we een leefomgeving die bijdraagt aan gezondheid?

Thema-avond Zorg & Gezondheid

Aanwezig tijdens deze avond zijn Erik Buskens (Hoogleraar Gezondheidsbeleid & Gezondheidszorg aan de Rijksuniversiteit Groningen) en Eileen van Ligten (Programmamanager Regioplan Integrale Zorg Heerenveen). Zij nemen ons mee in belangrijke ontwikkelingen in de zorg en de plannen voor toekomstbestendige gezondheidszorg in Heerenveen en omgeving. Daarna is er ruimte om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan. Omdat goede zorg ons allemaal raakt.

De avond is van 19.30 – 21.30 en de toegang is gratis. U kunt zich hier aanmelden.

Locatie Bibliotheek Heerenveen

03 okt 2024;