jan doevedans, ecoloog, spreker TIJD-symposium 2018De sprekers van het TIJD-symposium van 31 oktober 2018 stellen zich de komende weken aan u voor:

Jan Doevendans kwam uit Brabant voor Biologie aan de RUG naar Groningen, switchte naar HBO Biologie-Aardrijkskunde, werd met Buitenbedrijf BBZ (BewustBuitenZijn) een van de eerste zelfstandige (stads)ecologen in Nederland en bracht ecologie via lezingen, radio- en tv-optredens en talloze rapporten onder de aandacht van een breed publiek.

Voor zijn grote kennis over natuur in de bebouwde omgeving, vocht in woningen en zijn liefde voor onderzoek aan, en huisvesting van, vogels en vleermuizen blijft hij werken door heel Nederland, vooral voor Quickscans, “zwam”, insecten en zwaluwen. Oorzaak en gevolg is altijd de basis en het delen van kennis de grootste drijfveer. Door zijn brede handigheid komen oplossingen voor flora en fauna vaak praktisch en snel.

Andere deelnemers aan het symposium zijn Merel Melief (dagvoorzitter), Ad Marijs (Le Roy lezing), Enno Zuidema, Jan Doevedans, Marjolein de Graaff (toneel) en Marijke Pieters (schilderijen).

Workshops Ecokathedraal denken en werken in 2018

Ecokathedraal workshop LF2018 Ecokathedraal gemeente heerenveen workshop

In 2018, als Leeuwarden/Friesland Culturele Hoofdstad van Europa is, organiseert de Stichting TIJD in samenwerking met de Gemeente Heerenveen 9 workshops "Ecokathedraal denken en werken".

Meer informatie vindt u op www.ecokathedraal.nl.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk!

Wat doen wij met uw gegevens? Lees onze privacyverklaring
I agree with the Privacy policy